Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

fredag 28 november 2008

TV-mottagare

Min TV är ingen TV-mottagare så varför ska jag betala tv-avgift? Jag kan inte med min TV ta del av den "Public Service" som Sveriges Television, Sveriges Radio och Sveriges Utbildningsradio står för. Så idag har jag skickat ett mejl till RadioTjänst som löd:

"Hej!
Jag tror att det har blivit ett misstag gjort då jag anmälde tv-innehav. Min TV är ingen TV-mottagare per definition (http://sv.wikipedia.org/wiki/TV-mottagare) .
Jag kan inte med min TV ta del av den "Public Service" som Sveriges Television, Sveriges Radio och Sveriges Utbildningsradio står för.
Så nu undrar jag varför jag ska betala tv-avgift?"

Nu är det bara att vänta och se vad deras svar blir. Jag återkommer med mer om detta direkt när jag fått svar.

Ha det bra så länge! Kram.

2 kommentarer:

Nettan sa...

Jag förstår inte ens varför vi ska betala dessa sjuka priser när man inte får ett skit ut av det. Det räcker inte att jag betalar min TV-licens för att se på TV, utan jag måste ändå köpa en boxer. Och vill jag då ser mer kanaler måste jag betala för det också.

Hela världen har ekonomikris men ändå höjs alla avgifter och alla löner sänks, Hur ska vi "normala" människor klara oss?

Anonym sa...

Heja Christer...på dom bara.
Kram

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se