Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

fredag 28 november 2008

Poesi

Jag sitter här och tänker fortfarande på gammelfarfar. Och tänkte att jag kunde publicera en dikt jag skrev strax efter hans "för tidiga" bortgång. Den är kanske inte det mest välskrivna verk, men den betyder lika mycket för mig som min gammelfarfar.

GAMMELFARFAR
Du är och förblir alltid den du var.
Frågan är, varför stannade du inte kvar.
Stannade här hos mig och hjälpte till lite grann.
Saknar dig så, undrar varför du försvann.

 

Jag saknar honom så, det enda jag önskar är att ännu en gång få "dra fingerkrok" med denna underbara man! Jag vill så gärna att det ska vara möjligt! Jag saknar dig gammelfarfar!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen försvinner'förvandlas till atomer
Av dessa uppstår ny' materia
Allt för att hålla balansen
Materia och ickemateria-universell
Skapande kraft' som formar allt
Även'gammelfarfar o -farmor
Ingår nu i den dansen!

MVH Gladiatan

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se