Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

torsdag 13 november 2008

MöbelNytt i Sölvesborg AB

Nu har jag varit på MöbelNytt i Sölvesborg AB och presenterat mig, lämnat mitt CV och ansökt om praktik. Så nu ligger bollen hos Krister på MöbelNytt i Sölvesborg AB, man kan ju alltid hoppas att det löser sig. Det kunde vara kul att prova på nåt helt "nytt", hitta det man tycker är roligt. Visst, jag älskar att laga mat, men har tröttnat på yrket. Det finns tyvärr så många "idioter" i den branchen.

Jag har funderat på att plugga, men vet inte om jag har råd. Det är trist att pengar ska styra så mycket här i livet. Egentligen önskar jag att man kunde göra nån typ av "hemmastudier" som man sen fick betygsatt och kunde föra in i meritförteckningen, nu menar jag inte att plugga på distans, utan en möjlighet att lära sig precis det man vill och "måste" kunna och sen få betyg i just det. Annars får jag nog satsa på att få min "poesi" publicerad och tjäna "massor" på det. Bli rik och berömd eller nåt sånt.

Skämt och sido, jag vill helt enkelt hitta en lösning som innebär att jag får göra det jag vill och kan tjäna pengar på det, inga miljoner, utan så där "lagom" så att man överlever. Men än så länge så får det nog stanna vid att vara en dröm. En dröm om frihet. En dröm om att inte behöva oroa sig längre.

Nu får det vara nog för nu, men jag återkommer så snart jag kan.

Ha det bäst! Kram på er alla!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Har jobbat på möbelnytt, börja med att kolla upp varför han är svartlistad hos arbetsförmedlingen. Han är ingen bra chef, skriker mest. Han har en rykande åtgång på personal. han har en bra kille han jobbar på lagret nollåtta. Krister betalar inget bra heller, så helt ärligt se upp med honom. Ta gärna jobbet och se själv. Men han är en idiot.

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se