Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

måndag 10 november 2008

Mitt i natten.

Ja nu sitter man här, ännu en natt, och försöker komma på vad man ska skriva i bloggen. Men så kom jag på det. Jag ska "presentera" våra grannar.

"Ingalill" - En underbar gammal dam som bjuder oss på fika så fort hon får chansen.
"Tomten" - Hyr lägenhet här, men är nästan aldrig här. Han har fullt upp med att samla saker.
"Förste traktorförare" - En halvalkoliserad man i sin "bästa år", ganska trevlig, men oftast bara full.
"Vägprästen" - En helkristen äldre man som stör sig på allt, och som i 5års tid planerat att flytta härifrån, men inte "lyckats".

Vi hade tidigare en granne som jag väljer att kalla "Smyg Alkisen", en kvinna som inte har alla hönsen hemma, men trots detta själv anser att hon kan allt och vet allt. Det var en gudagåva för min själ när vi fick höra att hon skulle flytta.

Nog om detta, får återkomma imorgon. God natt och sov gott!
Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se