Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

söndag 30 november 2008

Tradera - Under ständig utveckling.

Jag följer min svärmor och svärfars "Traderande" på mycket nära håll och har lyssnat på deras diskussioner om Tradera. Och jag har insett att Tradera har ett problem. Dom växer och utvecklas (läs: vill tjäna pengar) fortare än deras "kunder". Dom förnyar funktioner utan att förvarna vana "Tradioter" (ett välmenat "slang" för alla dom som lägger stora delar av sina liv på Tradera), dom tar bort funktioner utan att kolla med dessa "Tradioter" först, för att se om dom tycker att funktionen behövs eller inte.

Min svärmor och svärfar är just sådana "Tradioter" och dom blir ofta missnöjda när Tradera fixar och donar för att göra Tradera mer "säkert och lättanvänt" (läs: lönsamt). Tyvärr har allt för ofta detta fix och don en motsatt effekt på "Tradioterna".

Det är nämligen så att "Tradioterna" oftas har ett väl fungerande och väloljat system för att hålla koll och sköta pengaflöde och leveranser och Traderas fixande förstör eller försvårar ofta detta system. Personligen har jag nästan aldrig använt Traderas tjänster, men jag lider med dom som gör det på daglig basis och sedan utsätts för förändringar (läs: försämringar) som allt för ofta gör det svårare eller rent utav omständigt att använda just Traderas tjänster.

Jag tror att allt detta beror på att Tradera växer så det knakar och inser inte att den viktigaste byggstenen i deras "framgångsaga" är deras egna kunder (dom som använder Traderas tjänster).

Kommentera eller mejla gärna om det är så att du har åsikter angående mitt inlägg. Du kanske till och med hittar fel och brister i mitt resonemang, eller du kanske rent utav håller med mig. Mejla då och låt mig få höra vad du tycker.

Länkar till Traderas eget forum där det skrivs mkt om just dessa förändringar (läs: försämringar):

Passar även på att länka till TraderaSuger.com då dom har en rätt rolig bild av Tradera.

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se