Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

torsdag 13 november 2008

Praktik?

Idag får vi reda på om jag får praktik, och om den ens har en möjlighet att leda till jobb. Jag tror nog att jag får praktiken, men det blir nog inget jobb. Och det baserar jag på att det var väldigt viktigt för ägaren att det inte kostade honom nånting. Men vi får se. Inget är ju bestämmt ännu, men jag måste få tag i nånting, annars så finns nog risken att bli av med ersättningen från a-kassan.

Det är nämligen så att min "underbara" handläggare nere på arbetsförmedlingen börjar anklaga mig för att det är mitt fel att jag inte får någon praktik eller något jobb. Jo, så är det nog! För jag kan ju göra massor när arbetgivarna säger nej, och dessutom så vill ingen anställa någon i Blekinge just nu, det varslas ju folk på nästan alla stora företag.

Nej, nu ska jag inte vara så negativ, men man blir trött på alla idioter som finns ute i världen, och på alla dom som kan missköta sig hur mycket dom vill, men trots detta plocka ut ersättningar som är flera hundra, ibland flera tusen, mer än vad jag får i a-kassa. Sånt stör mig!

För tydligen lever vi i ett land där man antingen ska tillhöra det "över skiktet" eller det absolut "lägsta skiktet". För det är då man har möjlighet att "begära" ersättningar som långt utöver vad en "genomsnitts Svensson" faktiskt får ut av sin lön. Det är som G&T brukar säga: "Man måste vara frisk för att orka vara sjuk.", men i det här fallet så får man säga: "Man måste vara rik för att orka vara fattig". Visserligen är jag "rik", jag har ju min underbara Gumma, min familj (där ingår både min och Gummans familj), våra underbara katter och vår underbara hund Skorpan. Det är egentligen den enda rikedom man behöver, men det skulle inte sitta fel med ett par hundra kronor extra i månaden heller.

Usch, jag bara fortsätter vara negativ... men nu får det vara nog, ska gå och pussa och krama Gumman lite, det brukar få mig på bra humör.

Jag hoppas ni får en underbar dag! Så återkommer jag senare idag! Kram på er!

0 kommentarer:

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se