Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

fredag 28 november 2008

Släkt…

Här har det varit tänt länge. Skämt och sido.

Jag har suttit hela morgonen och försökt hitta digitala kyrkböcker, vill hitta information om min gammelfarfar, Axel Persson. Jag vet inte varför, men jag tänkte på honom när jag körde hem efter att jag lämnat lillebror på "jobbet". Tyvärr har jag svårt att hålla tårarna tillbaka när jag tänker på honom, vilket gör det svårt att skriva. Jag saknar honom så! Det enda jag fått fram så här långt är att min farfar är född på samma dag (men självklart ett annat år) som Henrik Larsson (Fotbollsspelaren), vilket inte riktigt var den information jag sökte.

Släktforskning är svårt. Men jag vill bara veta mer om min gammelfarfar som tyvärr fick lämna oss "för tidigt"…

Sånt här är jobbigt, jag har så många frågor. Gammelfarfar var den enda som riktigt förstod mig, han gjorde mig nöjd med mig själv. Han fick mig att må bra oavsett vad som hänt… Han var den klippa som alltid stod där… Han skyddade mig från allt jobbigt… Han fick mig att le när allt bara var skit…

Jag orkar inte skriva mer just nu, jag får återkomma senare…

Kram på alla där ute! Jag vet att du finns där ute gammelfarfar… älskar dig!

0 kommentarer:

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se