Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

måndag 10 november 2008

Vad gör man?

Jag är så trött på en tant som alltid ringer fel. Hon söker alltid någon som heter Maria och jag säger alltid att jag inte heter Maria. Jag kollade lite på hitta.se och tror mig veta vilken det är hon söker, hennes nummer slutar på en 2:a och vårt slutar med en 3:a annars är det samma nummer.

Idag svarade jag som alltid med mitt namn och då frågade hon vem det var (som vanligt), jag sa mitt namn igen och då säger tanten "Det vet jag inte vem det är", och jag säger "Då har du nog ringt fel" och samtalet avslutas. Två sekunder senare ringer det igen och då är jag så trött så jag lyfter bara luren och lägger på igen. Elakt? Ja kanske, men när hon ringer nästan varje dag och säger att hon ringt fel så tröttnar man faktiskt till slut. Det gör ju inte saken bättre att hon har världens hemskaste röst.

Men vad ska man göra? Ska jag skälla ut tanten och säga att om hon ringer hit igen så anmäler jag henne eller ska jag ge henne numret till den jag tror hon söker och sedan skälla ut henne om hon ringer igen?

Nu ska jag i alla fall värma lite vatten och göra en kopp te till gubben!
Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se