Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

måndag 24 november 2008

Djurrättsaktivister?

Djurrättsaktivister protesterar?

Det är sånt som får mig att tveka på hur seriös världens djurrättsaktivister tar sin kamp för djuren. Jag skulle aldrig förstå att det var en protest om jag såg dessa 2 på avstånd. Jag skulle kanske, man som jag är, gå fram och kika, men det var ju inte riktigt deras budskap jag skulle fokusera på. Det kanske låter som jag är en riktig "mansgris" nu, men så är inte fallet, jag är bara den "grottmänniska" som jag föddes till, som alla män födds till. För så tror jag att det är, det finns inom oss, det finns i "generna". Alla män är "grottmänniskor". Alla!

Kvinnor däremot, dom är i dagens läge så långt ifrån "grottmänniskor" man kan bli, dom är ju Kvinnor. Underbar kvinnor, en "ras" som vi män aldrig till 100% kommer förstå. Det kommer visserligen om ca 2000 år finnas en välfylld databas med allt vi män bör/ska kunna om kvinnor, men det kommer för alltid vara en växande databas. För inget förändras väl så mkt, från år till år, som kvinnor. Eller varför ha så långt tidsaspekt som ett år. Våra underbara kvinnor kan göra en totalvändning på mindre än 1 nanosekund, från underbar och kärleksfull sötnos till grinig och arg "kärring". Det är det som är charmen med kvinnor. Man vet aldrig riktigt vart man har dom.

Nu får det vara nog för ikväll. Ska åka iväg till svärmor och svärfar, för att lämna bilen, nu…

Kram på alla underbara kvinnor där ute! Framförallt du Gumman! Du är bäst!

2 kommentarer:

Nilla sa...

Hej vännen!

Nu kom jag på vad du skall göra i framtiden. Fundera över det och hör av Dig!

Kram från svärmor!

Nettan sa...

Ja visst är vi underbara, kvinnor!
Puss från din gumma!

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se