Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

måndag 1 december 2008

Tradera – Igen…

Jag måste in lite snabbt och påpeka ännu en punkt i Traderas avtal. Det är underbart hur ett företag "binder fast" sina kunder. Det finns nämligen att finna dessa rader:

"Medlemmar accepterar att inte aktivt stödja eller sprida information om konkurrerande tjänster. Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som avses med konkurrerande tjänster."

Detta innebär ju att du efter registrering på Tradera inte får köpa/sälja saker på någon annan auktion varken online eller i verkliga livet. Det anser iaf jag att det är att gå för långt i ett avtal. Jag förstår att Tradera vill behålla sina kunder, men att tvinga dom att använda deras tjänster så fort man ska genomföra ett köp eller sälj av något på auktionbasis låter långt ifrån rimligt…

Nu måste jag bege mig, återkommer senare. Kram på alla där ute!

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se