Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

måndag 1 december 2008

Ännu mer om Tradera

Traderas Integritetspolicy är väldigt luddig… den låter bra, men lovar dom egentligen att hålla dina personuppgifter hemliga? Kolla in detta:

"3. UTLÄMNANDE AV PERSONUPPGIFTER

Det är vår policy att aldrig utan Ditt uttryckliga samtycke sälja eller hyra ut Dina personuppgifter till utomstående för deras marknadsföring…"

Det låter ju jättebra, men va spelar det för roll vilken policy Tradera har när man längre ner kan läsa:

"Överföring utanför EU och EES. Alla Medlemmar förstår och samtycker till att deras personuppgifter för legitima ändamål enligt vad som framgår häri kan överföras till ett land utanför EU eller EES (innefattande men inte begränsat till Schweiz och USA), även om ett sådant land inte uppfyller krav på adekvat skyddsnivå för personuppgifter i enlighet med kraven i Personuppgiftslagen (1998:204).

Vi kan inte garantera att alla Dina kontakter med oss och annan personligt identifierbar information aldrig kommer att avslöjas på annat sätt än som beskrivs i denna Integritetspolicy."

Det kan med andra ord vara livsfarligt att vara medlem hos Tradera, även om deras policy är bra så godkänner man ju som medlem även att sina personuppgifter sprids världen över utan att Tradera egentligen tar något ansvar för i vems eller vilkas händer uppgifterna hamnar…

Nog om det… Nu ska jag snart ge mig iväg till "Coachning inom Jobbgarantin", ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen i Sölvesborg och "kommunen". Jag börjar tro att Arbetsförmedlingen i Sölvesborg har "för mycket" pengar, då dom gärna låter andra "företag" ta över deras jobb… jag ska nämligen vara tvungen att åka till Bromölla för att delta i denna "coachning"… Bromölla ligger i Skåne, och Sölvesborg tillhör Blekinge… Och jag tillhör Sölvesborgs Kommun… men trots detta ska jag alltså nu vara tvungen att bege mig till Skåne för att delta i något som Arbetsförmedlingen i "Sölvesborg" anordnar…

Ha det bra så återkommer jag senare idag. Kram!

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se