Gå till: http://www.dalahavens.se/ för att fortsätta följa bloggen.

fredag 12 december 2008

Fick beröm…

Nu har jag inte bloggat på flera dagar… Har inte haft något att skriva…

Jag fick "oförtjänt" beröm idag, en typ av beröm som kanske har god avsikt, men som bara gör mig osäker. Men jag är i detta fall ganska säker på att det var ärligt och väl menat… Men tyvärr är jag nog för "dum" för att se "nogrannhet" som en "gåva".

Nu kanske det finns dom som tror att jag är negativ till att få beröm, men så är inte fallet. Jag älskar att få beröm. Men det tillhör tyvärr inte min personlighet att ta emot beröm på ett bra sätt, jag har alltid trott att allt beröm man får har en "ond" baksida…

Så har det iaf varit i stora delar i mitt liv. Beröm leder ofta till högre ställda krav. Och om man redan innan man får beröm inte anser att man gjort sig förtjänt av beröm så känns berömet "fel".

Mina ord kan nu kanske av många ses som galna, knäppa eller rent utav dumma. Men det är mina egna tankar, funderingar och värderingar som gör mig till den jag är. Och att förstå "allt" har jag alltid sett som en negativ egenskap. Det skapar fler missförstånd än klarheter, tyvärr…

Nej… nu får det vara nog med "gnället"…

Ett stort grattis till lillebror som fixade körkort idag (läs: "igår") Och en stor kram till svärmor och svärfar… Och en varm tanke till gammelfarfar som "lärt mig allt jag kan". Må du vila i frid…

Nu ska jag spela lite WoW… ha det bra så länge! Kram

Bloggtoppen.seAllmäntVardagsbetraktelser bloggarPushaBlogglista.seLägg till BloggCreeperBlogRankers.comfnulTopplista Favoritlistan.seBloggrank.se